Monday, December 14, 2015

Nepal - the yak king

Siri Kharka - Ledar


     Dmineata la Siri Kharka ii frumos. Pentru ca satul ii situat asa, cumva pe-o margine de drum, neavand mai nimic care sa obstructioneze privelistea, asa ca si normal c-am facut ochi cu noaptea-n cap, ca sa ies afara sa vad cum arata un rasarit de la 4000m. Si o fost pe masura inaltimii, cu razele de soare ce-o inceput asa, incet sa mangaie Manaslu in departari, si Roc Noir ce era mai aproape de noi, si toate cornisele de pe Annapurna III ca intr-un final sa ne loveasca si pe noi, semi-inghetati in fata hotelului.
























     Cand deja eram bine de tot incalziti, s-o trezit si gazdele, asa ca ne-am bagat inauntru sa luam little breakfast, si, ca in fiecare dimineata, sa impachetam bagajele si s-o luam la pas. Drumul ne-o dus prin Old Khangsar, adica satul vechi prin care trecusem inainte cu zi, cand am mers catre Tilicho base camp, si nu am aflat de ce o fost parasit de catre inhabitantii care s-o mutat mai jos, ca pareau ca inca se tin bine de tot pe picioare constructiile, dovada fiind faptu ca am gasit o toba functionala in casa unde am poposit pret de cateva poze. Era si-o vaca moarta langa, cu doua urme de dinti infipte in gat, asa ca nu am putut sa stam foarte mult din cauza mirosului.
     Am reusit sa sunam acasa de aici, ca am dat de semnal, asa ca am linistit pe toata lumea ca nu am murit si nici nu ne-am rupt picioare sau altele.








     Putin mai departe, dupa o curba de nivel de vreun kilometru, am dat de un punct foarte fain de unde vedeam toata valea Manang, inlcusiv locul pana unde am reusit sa ajungem cand am vrut sa urcam la ice lake din Brakha. Iar faptul ca am gasit un fel de graffitti pe jos, al unor artisti trecuti pe acelasi drum, o fost foarte fain.





     Mai departe am coborat destul de pronuntat pana am ajuns aproape de firul apei, numai ca sa traversam iar apoi sa urcam iar destul de mult catre Ledar. Am gasit loc aproape la iesire din sat, in casa unei femei care era singura la momentul respectiv, sotul ei fiind plecat la munca in Manang, iar copiii, din cate ne-o zis ea, erau la scoala tot acolo.
     Ne-o placut locu, ca am fost numa noi 8 bucati feciori faini, iar faptul ca am reusit cat de cat sa ne spalam o fost iar foarte benefic. Si noroc ca ne-am grabit, din cauza ca atunci cand soarele s-o dus dupa creasta, la fel s-o intamplat si cu temperatura ce-o scazut vreo 15 grade bune brusc si dintr-o data.
     Asa ca ne-am petrecut dupa-masa afara, cu un yak foarte hotarat ce o venit cu gagicile lui sa ne arate cat ii de hotarat. Asa ca i-am aratat si noi ca avem un yak si mai hotarat! Iar noi, evident, suntem gagicile regelui.





     Dupa ce-am stabilit chestiile astea de dominatie masculina, am mancat si-am ajutat-o putin pe doamna la curatat cartofi (nu io, ca nu suport curatatu de cartofi de nici un fel), dar i-am tinut companie lui Liviu si doamnei in bucatarie. M-o impresionat locul ala foarte mic dar primitor, cu doamna care se misca foarte rapid sa gateasca pentru 8 oameni in plina criza de gaz si petrol si cu mancarea foarte buna ce ne-o facut-o, mai ales chow mein.








     Dupa cina am stat ghemuiti langa soba foarte mica ce era in sufragerie, cu bolovani pe ea ca sa tina cat mai cald, avand pe post de combustibil niste bucati mici de lemn si cacat de yak uscat. Dar ne-am uscat cat de cat hainele, iar pe noi ne-am incalzit bine, iar cam pe cand o venit doamna sa-si faca culcusul jumate pe pervaz si jumate pe banca, ne-am bagat si noi in sacu de dormit.


No comments:

Post a Comment